Saturday, November 5, 2011

Seksualiti Merdeka : Satu Jalan Ke Neraka


Dengan nama Allah swt Yang Maha Mulia, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Alhamdulillah, segala puji hanya milik Allah, Rabb semesta alam yang telah melimpahkan rahmat, rezeki serta hidayah kepada hamba-hamba-Nya agar kita sentiasa beribadah kepada-Nya. Selawat dan salam kapada junjungan besar, Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wasallam serta ahli keluarga dan para sahabat tercinta

“Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum yang melampaui batas”. (Al-A’raf :81)

“Maka Kami selamatkan dia dan keluarganya (serta pengikut-pengikutnya) melainkan isterinya, adalah ia dari orang-orang yang dibinasakan.
Dan Kami telah menghujani mereka dengan hujan (batu yang membinasakan). Oleh itu, lihatlah, bagaimana akibat orang-orang yang melakukan kesalahan.” (Al-A’raf :83-84)


Hari ini umat Islam di negara kita menghadapi satu demi satu cabaran . Cabaran yang datang sebenarnya untuk menguji sejauhmana keimanan umat Islam menghadapinya. Yang terbaru ialah Program Seksualiti Merdeka yang ditaja bersama 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan individu berlangsung dari 1 hingga 13 November. Program ini kononnya hendak mempromosikan idea kesamaan gender, gay, lesbian dan homoseksual dan budaya songsang lain secara terang-terangan .

Bila saya membuka laman web mereka, ternyata program ini bukan sahaja dijayakan oleh orang bukan Islam, malangnya orang Islam juga turut bersekongkol dalam aktiviti yang dirancang. Masyaallah...tabarakallah...apa nak jadi dengan orang Islam kita. Mereka-mereka inilah manusia yang tidak pernah peka dan sensitif langsung bila ada orang bukan Islam memperlekehkan Islam dan Rasulullah S.A.W. Terdapat orang Islam yang terlibat dengan program ini mempunyai nama-nama besar dalam bidang seni, kewartawanan, undang-undang dan sebagainya. Malahan hampir 40% ahli Majlis Peguam merupakan orang Islam. Di manakah mereka ini bila persatuan mereka menyokong program ini? Apakah sudah terkunci mulut dan hati mereka ini? Di dunia, mereka boleh beri apa sahaja alasan kepada masyarakat, tetapi di mahkamah Allah nanti , apakah alasan yang hendak diberi?

Firman allah yang bermaksud:”Sesungguhnya orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, mereka tetap ditimpa kehinaan sebagaimana orang-orang yang terdahulu dari mereka ditimpa kehinaan; kerana sesungguhnya Kami telah menurunkan keterangan-keterangan yang jelas nyata. Dan bagi orang-orang yang kafir disediakan azab seksa yang menghina “ (Al-Mujadila :5)

Program yang disokong kuat oleh si Ambiga laknatullah ternyata sebenarnya ingin menguji sejauh mana sensitiviti umat Islam negara ini bila menyentuh perihal agama Islam. Ini bukan kali pertama Ambiga bertindak kurang ajar , dia jugalah yang terlibat mendesak ditubuhkan IFC (Inter faith Council) asalnya IRC( Inter Religion Council ) iaitu Pertubuhan antara agama. Dialah juga dalang yang memperbodoh orang Islam menyertai BERSIH atas kepentingan peribadinya. Kini kita sudah tahu siapa Ambiga yang sebenar. Dia tidak pernah sensitif dengan perasaan dan hati umat Islam dan tidak pernah ada rasa hormat kepada agama Islam sebagai agama rasmi Malaysia.

Bila golongan LGBT(Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender) ingin mengadakan program Seksualiti Merdeka( jika terjemah dalam bahasa kampung sebenarnya mereka memperjuang kebebasan seksualiti) maka sudah semestinya semua umat Islam bersatu hati dan suara membantah sekeras-kerasnya. Seperti entri blog saya yang lepas-lepas, saya selalu menyeru agar semua umat Islam tanpa mengira bangsa, fahaman politik dan status, bersatu hati atas panji-panji Islam. Lupakan pergeseran politik yang lebih dilihat sebagai asabiyah kepartian. Tunjukkan kepada orang bukan Islam yang kita boleh bersatu bila Islam dan Rasulullah dihina dan dipermainkan. Membenarkan pogram seperti ini akan menggalakkan lagi seks bebas di negara ini. Penyakit sosial akan menjadi semakin parah. Golongan remaja akan semakin hari semakin mengalami proses kehilangan identiti.

‘Abd Allah ibn ‘Abbas radhiallahu 'anh berkata:
“Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai lelaki.”
[Diriwayatkan oleh al-Bukhari di dalam Shahihnya – hadis no: 5885]


Untuk penganjur program Seksualiti Merdeka ini, anda perlu menghormati Islam sebagai negara rasmi negara ini kerana di sinilah langit yang kamu junjung dan juga bumi yang kamu pijak. Dalam kehidupan ini tidak ada kebebasan yang mutlak. Kita boleh lakukan apa saja tetapi mestilah selari dengan adab dan norma-norma sosial masyarakat. Saya percaya bukan agama Islam sahaja yang menentang program sebegini, malahan kepercayaan lain juga turut melihat program ini sebagai sesuatu yang bertentangan dengan kepercayaan mereka.
Read more...

Lontaran Pendapat

 
Ayyuha'l Walad ™ © 2010 Template Design By Asa's Company