Tuesday, July 20, 2010

Bila 5F Menguasai Kita



Bismillahirrahmannirahim
Dengan nama Allah swt Yang Maha Mulia, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Alhamdulillah, segala puji hanya milik Allah, Rabb semesta alam yang telah melimpahkan rahmat, rezeki serta hidayah kepada hamba-hamba-Nya agar kita sentiasa beribadah kepada-Nya. Selawat dan salam kapada junjungan besar, Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wasallam serta ahli keluarga dan para sahabat tercinta


“dan hendaklah kamu memutuskan perkara di antara mereka menurut apa yang diturunkan Allah, dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka. Dan berhati-hatilah kamu terhadap mereka, supaya mereka tidak memalingkan kamu dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepadamu. Jika mereka berpaling (dari hukum yang telah diturunkan Allh), maka ketahuilah bahwa sesungguhnya Allah berkehendak menimpakan musibah kepada mereka disebabkan sebagian dosa-dosa mereka. Dan sesungguhnya kebanyakan dari manusia adalah orang-orang yang fasik. Apakah hukum Jahiliyah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin?”
(A-Maidah : 49-50)


Sebenarnya isu memakai baju yang mempunyai lambang-lambang yang bertentangan dengan aqidah Islam bukan sesuatu yang baru. Sudah puas Tok-Tok Guru, Ustaz, Ustazah dan para alim ulama membahaskan dan menjelaskan didalam kuliah-kuliah pengajian masing-masing. Malangnya yang datang menadah ilmu tu tak ramai dan kebanyakkan pula yang sudah berusia, jadi perkara ini mungkin tidak terkena batang hidung mereka.

Isu ini kembali menjadi hangat apabila salah sebuah akhbar tabloid menyiarkan artikel mengenai hukum memakai baju-baju yang mempunyai perlambangan yang bertentangan dengan Islam. Apatah lagi dalam kehangatan kempen Piala Dunia 2010 yang baru sahaja berakhir, anak-anak remaja begitu bangga membeli dan memakai jersi-jersi pasukan pujaan mereka. Maka apabila disiarkan artikel yang menjelaskan tentang hukum haram pemakaian jersi bola sepak atau sebarang pakaian yang memiliki lambang salib, jenama arak dan imej syaitan , maka ramai yang tidak sedar akan hal ini mula tersentak. Malah ada yang dah sedarpun buat-buat tersentak.Inilah hakikatnya, bukan sahaja golongan remaja tapi kebanyakkan orang Islam mudah terpengaruh dengan imej dan prestij dari barat. Semua yang datang dari barat hebat dan baik, malahan ada dikalangan artis dan orang-orang kita begitu bangga dan terasa hebat apabila mempunyai teman lelaki atau suami pemuda barat. Memanglah soal jodoh ketentuan Allah, tapi Islam mempunyai garis panduan apabila mencari pasangan. Berapa ramai di kalangan masyarakat kita hari ini yang meniru corak kehidupan dan budaya barat secara membuta tuli tanpa ilmu.

Itu baru bercakap bab baju, belum lagi hal benda yang lain. Contohnya hari ini berapa ramai orang Islam berbangga memiliki kereta berjenama Chevy tanpa menyedari (ataupun menyedari) yang lambang salib terpampang di bahagian hadapan kereta mewah mereka , bahagian stering dan bahagian-bahagian yang lain. Mereka bukan sahaja berbangga memandu kereta mereka menjalar di atas jalan-jalan raya tapi ada yang turut membawanya memasuki ke perkarangan mesjid dan surau. Lihat, hebatnya perancangan Yahudi dan Nasrani,mereka tidak perlu memaksa kita membawa lambang-lambang keagamaan mereka tetapi kita dengan rela hati membawanya ke mesjid, surau dan juga masuk ke dalam perkarangan rumah kita. Bukanlah niat saya untuk menghukum sesiapa tapi sekadar untuk kita merenung dan berfikir. Sudah jauh kita disesatkan oleh budaya kafir laknatullah.

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.
( al-Baqarah: 120)

Semuanya ini adalah akibat Konspirasi liberalisasi budaya oleh Barat terhadap masyarakat Islam sebenar tidak pernah ada noktah dan ia akan terus menjajah kita dari segi mental dan fizikal. Dengan liberalisasi budaya itu , masyarakat Islam akan dijajah hingga kehilangan identiti mereka sebagai seorang Islam dan terus mengekori identiti Barat tanpa lagi mempertimbangkan dari segi halal atau haram. Barat terutama puak yahudi dan nasrani cuba memesongkan umat Islam dengan menerapkan 5F dalam kehidupan dan minda umat Islam. F yang pertama ialah FUN, yakni keseronokkan . Melambakkan dengan budaya dan hiburan yang ternyata boleh menghakis aqidah dan kecintaan masyarakat kepada Islam. Bila mereka berada dalam zon selesa, maka golongan ini akan merasakan agama adalah sesuatu yang menghalang serta menyusahkan kehidupan mereka.

F yang kedua ialah FASHION. Fesyen yang bertentangan dengan Islam ditonjolkan dan diberi publisiti meluas dalam media-media. Ini termasuklah memakai baju-baju yang mempunyai lambang-lambang yang ternyata bertentangan dengan aqidah Islam seperti mempunyai lambang salib, tulisan yang lucah dan mempersendakan agama, lambing arak dan sebagainya. Begitu juga dengan fesyen rambut.

F yang ketiga ialah FOOD, hari ini Negara Islam dibanjiri dengan pelbagai makanan dari pelusok dunia. Halal dan haramnya, belakang kira, asal ada kelas dan prestij. Fast food menjadi kegilaan remaja. Ternyata makanan juga menyumbang kepada perkembangan minda anak-anak kita dan ternyata sikap yang ada pada anak-anak remaja kita hari ini terbentuk sedikit sebanyak dari pengaruh fast food ini.

F yang keempat ialah FILM. Berapa nbanyak filem barat yang ternyata bisa merosakkan aqidah umat Islam yang telah disiarkan baik di pawagam ataupun kaca tv. Tidakkah unsur-unsur ini mampu mempengaruhi fikiran anak-anak remaja kita? Tepuk dada dan tanyalah iman.

F yang kelima ialah Freedom. Isu kebebasan dan hak bersuara dijadikan isu oleh NGO-NGO barat dan ia telah mempengaruhi minda dan masyarakat Islam yang inginkan kebebasan dalam kehidupan. Malahan terdapat NGO seperti SIS yang memperjuangkan hak-hak kebebasan yang ternyata bertentangan dengan syariat dan tuntutan Islam. Sebenarnya ada banyak F lagi yang dijadikan umpan dan alat oleh puak Yahudi dan nasrani untuk menghancurkan minda dan pemikiran umat Islam di seluruh dunia.Maka kita perlulah berhati-hati terutama kepada anak-anak remaja yang dalam proses mencari identiti.

Dari Abu Sa'id Al-Khudri Ra. ia berkata: Bahawasanya Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda: Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka". Sahabat bertanya. "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nashrani yang Tuan maksudkan?" Nabi Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam menjawab, "Siapa lagi?" (kalau bukan mereka). (HR. Muslim)

Oleh itu semua pihak perlu memainkan peranan menyedarkan masyarakat Islam terutama anak remaja mengenai bahaya budaya barat seperti liberalisasi, hendonisme dan sekularisme . Bukan sahaja blogger berdakwah melalui blog, ibu bapa menasihati anak-anak mereka, guru-guru mendidik pelajar-pelajar menyentuh tentang pentingnya kehidupan beragama, Tok Khatib memberi nasihat melalui mimbar-mimbar mesjid , Ngo Islam menyampaikan mesej dan risalah malahan yang lebih penting pihak kerajaan dan berwajib menetapkan satu dasar atau undang-undang berasas Islam yang dapat membendung terus budaya bercelaru ini dari terus menjadi parah kepada masyarakat Islam. Bolehkah ini dilaksanakan? Boleh…. jika kita semua kembali kepada AlQuran dan Sunnah Rasulullah S.A.W. Malangnya hari ini kita tidak bersatu.

Semoga Allah memberi kekuatan kepada kita untuk mnghadapi musuh-musuh Islam dalam apa jua bentuk di zaman yang penuh fitnah dan kerosakkan ini.

0 comments:

Lontaran Pendapat

 
Ayyuha'l Walad ™ © 2010 Template Design By Asa's Company