Tuesday, January 24, 2012

Himpunan Sejuta Umat Pulau Pinang : Selamatkan Aqidah


Dengan nama Allah swt Yang Maha Mulia, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Alhamdulillah, segala puji hanya milik Allah, Rabb semesta alam yang telah melimpahkan rahmat, rezeki serta hidayah kepada hamba-hamba-Nya agar kita sentiasa beribadah kepada-Nya. Selawat dan salam kapada junjungan besar, Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wasallam serta ahli keluarga dan para sahabat tercinta

“Wahai orang-orang yang beriman! Sebarkanlah sebahagian dari apa yang telah Kami berikan kepada kamu, sebelum tibanya hari (kiamat) yang tidak ada jual-beli padanya, dan tidak ada kawan teman (yang memberi manfaat), serta tidak ada pula pertolongan syafaat. Dan orang-orang kafir, mereka itulah orang-orang yang zalim.” (Al - Baqarah : 254)

Atas dasar cintakan ALLAH dan kasihkan Rasulullah S.A.W kita perlu memberi sokongan kepada niat murni HIMPUN. Kalau tak dapat pergi, sekurang-kurangnya kita menyokong dengan mewar-warkan kepada rakan-rakan dan masyarakat. Ini merupakan program ke arah perpaduan ummah. Di saat umat Islam hamper rebah dek berpecah belah, inilah masanya kita bertaut semula.

Usah difikir tentang politik. Berlapang dadalah dan tanggalkan segala fahaman politik kita. Ayuh kita satukan hati-hati kita , rapatkan semula saf-saf yang lompong demi mengembalikan semula kegemilangan Islam. Bila dah ramai, insyallah kita akan merasa bagaimana ruh Islam meresap masuk ke dalam setiap rongga-rongga tubuh kita.

"Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (ugama Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai; dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayahNya. “ (Al-‘Imran : 103)


Kalau hal-hal duniawi seperti 901, Bersih dan sebagainya kita boleh berpanas berhujan bermati-matian mengapa untuk agama ALLAH kita tak boleh. Kita punya akal dikurniakan ALLAH untuk berfikir yang mana lebih baik dan mulia. Berjuang kerana menegakkan syiar Islam atau berjuang dan menjadi hamba manusia. Kalau dulu kita boleh berguling depan istana kerana mempertahankan hak kita di atas dunia, tidak ada sebab mengapa kita tidak menyokong usaha murni pihak yang sayang dan ingin melihat aqidah umat Islam diselamatkan.

Kepada anak-anak muda dan para mahasiswa yang asyik berdemo. Kalau dulu berteriak, bertempik dan berguling tidur atas jalan kononnya atas nama hak kebebasan, inilah masanya anda nak tunjukkan kecintaan sebenar anda kepada ALLAH dan Rasul. Kalau dulu, menjerit, baring atas jalan, panjat pagar dan tiang jika mati belum tentu mendapat rahmat dan redha ALLAH. Tapi untuk program ini, jika kita sokong dengan ikhlas demi ALLAH Ta’ala, kalau mati dalam perjalananpun. Insyaallah ALLAH akan memberi ganjarannya.

“Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya.” (Al-‘Imran : 104)

JADUAL ADALAH SEPERTI BERIKUT :

0 comments:

Lontaran Pendapat

 
Ayyuha'l Walad ™ © 2010 Template Design By Asa's Company