Monday, January 25, 2010

Freemason : Menulari Jiwa Remaja Muslim

Bismillahirrahmannirahim
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Penyayang. Setinggi-tinggi syukur ke hadrat ALLAH Ta’aala Tuhan sekelian alam dan selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w dan keluarga serta para sahabat baginda.

“Sesungguhnya orang-orang yang bertaqwa, jika mereka disentuh oleh syaitan yang mengelilinginya, mereka segera ingat lalu mereka melihat (kebenaran)’.
Al-A’raf : 201


Apabila membaca tajuk berita “AJL 24 unsur illuminati” dalam ruangan Pancaindera Mingguan Malaysia Ahad 24 Januari 2010 bukan sesuatu yang memeranjatkan. Sebenarnya bumi Malaysia ini sudah diresapi budaya Freemason sejak abad ke 19 lagi. Malahan pertubuhan Freemason ini masih bergiat aktif hingga kini. Walaupun pusat utama kumpulan ini beroperasi di Kuala Lumpur , dikenali sebagai Loji Besar Daerah Timur Tengah (District Grand Lodges of Middle East atau DGLME).[11] DGLME secara rasmi pada 20 Oktober 1916. Namun pertubuhan asalnya Royal Prince Of wales Lodge No.1555.E.C.bermula pada 4 Disember 1875 dan masih aktif hingga kini . Sila rujuk http://www.rpwlodge.com/index.htm untuk melihat destinasi dan gerakan mereka.

Bahayakah pertubuhan ini?. Atau sengaja digembar-gembur untuk dijadikan isu. Ini mungkin merupakan persoalan yang akan berlegar di minda sesetengah anak-anak remaja terutama yang sudah tidak kisah mengenai soal aqidah dan ibadah. Inilah suasana yang membimbangkan saya dan mereka-mereka yang bimbang akan masa depan remaja Islam terutama di Negara kita yang tercinta ini. Jika mereka tidak diberi panduan dan pedoman, mereka akan terus hanyut dan sesat dibawa arus kemunafikan dan kealpaan dunia. Mari kita lihat serba ringkas mengenai bahana Freemason dengan Order Baru Dunia mereka.

Sesetengah ulama Islam menegaskan adalah tujuan utama Freemason ialah mengambil kembali tanah Palestin dan membina kembali Haikal Sulaiman [12] [13] [14] [15]di bawah runtuhan Masjid Al-Aqsa[16], kemudian akan melebarkan pemerintahannya ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir[17] dan terus menuju ke Al Madinah di Arab Saudi. Pergerakan ini didakwa dibentuk bagi mengembangkan fahaman Yahudi dengan cara bergiat cergas di dalam bidang pendidikan, politik, budaya dan sosial.Gerakan ini berkembang di seluruh dunia termasuk di negara-negara Islam seperti Turki era Mustafa Kamal Ataturk. Freemason juga berkembang luas di Mesir, Maghribi, Lubnan, Malaysia dan lain-lain. Gerakan ini dikaburkan melalui kegiatan amal seperti membantu keluarga yang miskin dan menganjurkan pertunjukan amal untuk disedekahkan kepada mereka yang memerlukan. Mereka mempunyai perancangan jangka pendek dan jangka panjang ke arah menguasai dunia. Tujuan mereka adalah menyebarkan pengaruh dan ajarannya di kalangan pemimpin-pemimpin dan tokoh-tokoh berpengaruh serta boleh menguasai keadaan politik, ekonomi dan masyarakat.
Kebanyakan mereka yang menaungi gerakan ini adalah mereka yang berketurunan yahudi dan ianya boleh dikatakan membawa kepada keseluruhan ahlinya. Mereka menyebah tuhan mereka yang bernama "Lucifer" dan mereka terdiri daripada golongan-golongan elit yahudi yang mengusai sistem kewangan dunia, ketenteraan dan sebagainya. Apa pula tujuannya? Ya tujuannya adalah ingin mewujudkan sebuah Order Baru Dunia yang mana maksud ini ada diterjemahkan melalui wang kertas 1 USD, Novus Ordo Seclorum.
Dalam ruangan ini saya ingin berikan beberapa contoh budaya freemason yang telah meresap masuk ke dalam jiwa dan nurani remaja Islam. Remaja kita sudah jauh menyimpang namun kita masih berpeluang berpatah balik.

“Dia yang menerima taubat dari hamba-hamba-Nya dan memaafkan kejahatan mereka…..”
Asy-Syura :25

Pertama: Istilah panggilan Bro yang digunakan oleh kebanyakkan artis dan golongan remaja hari ini merupakan panggilan yang digunakan dalam pertubuhan ini untuk para pegawai Kumpulan Freemason. Jika anda tidak percaya, sila rujuk http://www.rpwlodge.com/Lodge%20Officers.htm .

Kedua: Simbol menunjukkan kedua jari telunjuk dan manis ke atas oleh kebanyakkan remaja. Tahukah anda bagaimana tanda atau "Hand sign" bagi pemeluk agama yahudi yang mempercayai ucifer? Anda hanya akan mengetahuinya dengan melihat kumpulan-kumpulan rock membuat 'Horned Hand' iaitu dua jari telunjuk dan jari manis dinaikkan ke atas dan yang lain digenggam.


(ihsan dari http://jejakitinggalanrasul.blogspot.com

Inilah Horned Hand yang digunakan bagi memberi tahu bahawa ia sebenarnya menyembah lucifer. Logo ini menyorok melalui beberapa maksud lain yang lebih difahami oleh masyarakat dunia seperti ianya bermasud rock dan peace. Sebenarnya tidak. Lihat betapa bijak dan licik sekali usaha yang dimainkan oleh golongan yahudi laknatullah ini.

Ketiga : Pengaruh Freemason mula menular masuk ke dalam kelab-kelab pertubuhan sosial. Sila rujuk http://groups.yahoo.com/group/CikGuBera/message/130 dan http://mazhab.sementoji.net/v1/?cat=26. Malahan kelab-kelab ini juga ada yang telah mengadakan usahasama dengan pihak sekolah (tentunya melibatkan para remaja), badan pertubuhan Islam.
Jika AJL 24 yang penuh unsur-unsur Freemason (sama ada sedar atau tidak) rujuk http://jejakitinggalanrasul.blogspot.com/ berjaya menarik perhatian ribuan remaja Islam memenuhi malah melimpah ruah ruang stadium, maka ini merupakan satu peringkat kebimbangan yang kritikal.

Kepada para pejuang Islam yang meletkkan Islam sebagai cara hidup dan di tempat yang paling atas, ayuh kita sudah tidak punya masa. Istiqammah dalam perjuangan. Usah lagi bertengkar tentang hal-hal melibatkan furu’. Aqidah dan pokok keimanan remaja kita di luar sana perlu disiram agar subur semula. Aqidah merupakan persoalan ruh bagi setiap insane, berpegang teguh dengan hukum Allah akan hidup dalam keadaan selamat tetapi jika sebaliknya, maka kerohanian insane akan mati dan terjerumus dalam kesesatan sama ada sedar ataupun tidak.

Insyallah Jumpa lagi.

Moga kita sentiasa diberi rahmat dan kekuatan oleh Allah untuk menyampaikan sesuatu yang baik.

Rujukan
Sayid Sabiq. terjemahan Moh.Abdai Rathomy :Aqidah Islam. Diponegoro, Bandung.1978
Al Imam Muslim, Terjemahan Shahih Muslim Jld I,II,III dan IV, Klang Book Centre, Selangor. Cetakan kelima 1997
Al Imam Al Ghazali. Terjemahan Ahmad Fahmi Zamzan: Ayyuhal Walad. Khazanah B Cetakan Keempat :Banjariah, Pokok Sena, Alor Setar. Cetakan Keempat 2007
Al Imam Al Ghazali terjemahan Muhammad Qadirun Nur : Penenang Jiwa. Wholesale Mart. Cetakan kedua belas 2008
http://www.anwaribrahimclub.com/forum/index.php?topic=2543.10
http://www.rpwlodge.com/index.htm
http://jejakitinggalanrasul.blogspot.com/
http://mazhab.sementoji.net/v1/?cat=26
http://freemasonry.bcy.ca/texts/moray_r.html
http://groups.yahoo.com/group/CikGuBera/message/130

0 comments:

Lontaran Pendapat

 
Ayyuha'l Walad ™ © 2010 Template Design By Asa's Company