Saturday, September 22, 2012

Innocent Of Muslim : Propaganda Yahudi Laknatullah

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang. Segala puji-pujian bagi Allah, Pemelihara sekalian alam. Selawat disertai salam ke atas yang paling mulia di antara Rasul-rasul, Nabi Muhammad Rasul yang Amin, dan atas sekalian keluarga dan sahabat-sahabat baginda s.a.w. Selawat dan salam buat Rasul junjungan, juga buat keluarga dan sahabat-sahabat baginda s.a.w yang telah menjualkan jiwa dan harta mereka kepada Allah s.w.t demi ketaatan dan kecintaan mereka kepada Allah s.w.t dan Rasul-Nya serta berjihad pada jalan-Nya

“Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik.” [ Al-Maidah (5):82].

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar”. Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.” (Al Baqarah : 120)

Sam Bacile rakyat Amerika berketurunan yahudi yang menghasilkan filem “Innocent of Muslim” ternyata Berjaya meniup api kemarahan umat Islam di seluruh dunia menerusi filem pendeknya. Walaupun identiti sebenar Sam Bacile laknatullah ini tidak diketahui, namun dialah orang yang pertama perlu dicari dan diberi hukuman setimpal dengan kebiadabannya. Selain dari Sam, ternyata media-media samada bercetak atau elekltronik yang anti Islam turut bersekongkol memainkan dakyah mereka untuk menampilkan imej penganut Islam yang ektrim di mata dunia.

Malang sekali dalam hal ini, Amerika yang konon mendakwa sebagai polis dunia telah bersifat double standard dalam menyatakan pendirian White House. Sepatutnya Barrack Obama bukan sahaja perlu meminta YOUTUBE menutup laman akses video menghina Islam ini, tapi juga perlu memohon maaf atas kebiadaban rakyat dan medianya menghasilkan filem sebegitu rupa. Amerika sepatutnya mencari semua mereka yang terlibat dalam pembikinan filem biadap ini dan dibawa ke muka pengadilan. Mana perginya kehebatan CIA yang hanya gah di dalam filem sahaja sedangkan realitinya, nak tangkap penjenayah seperti Sam Bacile dan konco-konconyapun tak termampu.

Sebaliknya pula, Amerika menyalahkan para perusuh dan penunjuk protes jalanan kerana bertindak menyerang kedutaannya yang mengakibatkan duta dan beberapa rakyatnya di Libya terkorban. Malah Obama berjanji akan mencari mereka yang terlibat dalam pembunuhan duta dan rakyatnya di Libya. Sepatutnya Amerika bertindak memburu individu yang terlibat dalam pembikinan filem Innocent of Muslim kerana menjadi dalang punca mencetus api kemarahan masyarakat Islam tetapi sebaliknya yang berlaku.
Gertakan Obama ternyata tidak menyekat api kemarahan umat Islam di seluruh dunia. Seluruh pelusok dunia Islam bangun membantah kebiadaban filem yang menghina Islam dan Rasulullah tercinta.. Kebiadaban media barat terhadap Islam perlu dihentikan dan diberi pengajaran.

Daripada Abu Said Al-Kudri ra berkata : Bahawasanya Rasulullah SAW bersabda :" Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka". Sahabat bertanya, " "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?" Nabi SAW menjawab, " Siapa lagi kalau bukan mereka". (hadith Riwayat Muslim)
Ternyata setiap apa yang berlaku sebenarnya ada hikmahnya. Sesungguhnya Allah ketika ini menguji benteng keimanan umat Islam. Di saat umat Islam bercakaran dan bertelingkah sesama sendiri, maka ALLAH jadikan asbab sesuatu peristiwa untuk menguji umat Islam. Adakah kita yang mengaku sebagai seorang muslim, masih sayang lagi pada agama Allah yakni Islam dan Muhammad Rasulullah? Yang pastinya, isu ini menyaksikan umat Islam dapat dan boleh bersatu tanpa mengira fahaman kepartiaan,ataupun mazhab

0 comments:

Lontaran Pendapat

 
Ayyuha'l Walad ™ © 2010 Template Design By Asa's Company